lördag, januari 15, 2011

15 januari 2010

Allmän fråga, när och hur tänker folk när man sätter rubriker på blogginlägg?
Jag skriver alltid rubriken först, men sen blir det fel emellanåt om jag tänkt skriva om några grejer och sen ändrar mig. För jag går ju inte tillbaka o ändrar rubriken - den är ju redan satt. Troligen skulle jag helt glömma att sätta rubrik om jag väntade till inlägget var färdigt. Har jag inte kommit på nåt bra att sätta som rubrik inom typ 20 sekunder så sätter jag, som ovan, bara dagens datum. Eller typ "jag är bäst". Lite beroende på humör.

Iallafall.

Jag har testat NIA idag, med mamma. Det ligger ett träningsställe några portar bort från vår lägenhet och det är öppet hus med prova på denna helgen, så klart man måste prova. NIA var en blandning av typ kampsport, yoga och afrodans. Spännande, men lite för flummigt och tjoigt för min del. ALltså, när jag tränar - även i grupp - så vill jag ändå lägga fokus bara på mig själv, inte hoppa runt och "mingla" med de andra som tränar, medans jag tränar. Nej tack.
Men eftersom det ligger så nära och de även erbjuder yoga och zumba som pass, så ska jag testa nåt av de passen imorgon och se om det kan vara värt pengarna. Att ha gymmet ett halvt stenkast bort är ju klart fördelaktigt va.

Igår spelade vi poker med Fredriks vänner. Det var trevligt, fast jag inte vann. Jag förlorade iallafall inte, och kom bättre än Fredrik. Så jag är nöjd ändå.

Nu skriver jag hemtentamen, är uppe i 1008 ord, så 1492 stycken kvar...
Sanna och Johans kombo-inflyttningsfest fick jag banga. Inlämning på tisdag, och om jag inte får godkänt får jag inte gå journalistutbildningen. Så jag ska bannemej klara denna tentan, gärna få ett VG till och med!

Auf wiedersehen. Skänk mig och min "säkerhets- och identitetsanalys gällande the Declaration of Independence" en snäll, uppmuntrande tanke måndag kväll är ni söta...

1 kommentar:

  1. Herregud vilket flum... (säkerhets- och identitetsanalys alltså). Har den festen redan varit? Då har jag missat den innan jag ens hann fundera över om jag hade tid att gå. Men det hade jag inte, så lika bra det! :) Råkade glömma bort inomhusstäddagen på dagis igår också. Det är för mycket i mitt huvud nu tror jag.. :/

    Lycka till med flummelum-hemtentan! :)

    SvaraRadera