måndag, oktober 19, 2009

Nu är det klart!

Nu har jag på riktigt avslutat mitt gymnasie.
Slutbetyget är inskickat, högskoleansökan är gjord, högskoleprovet är bokat, studentfesten avklarat med dunder och brak - underbart lyckad och bilder kommer.
Men viktigast: Jag börjar förstå.

Och nu kommer oron, i hela kroppen! Vad sjutton ska jag göra nu? Vad vill jag göra? Vad måste jag göra? Vad kan jag göra?
Tankarna flyger åt alla möjliga håll, just nu överväger jag alla möjligheter till flytt härifrån - inte bara hemifrån utan även utomlands/inrikes/nya städer.
Märker även hur det påverkar mig hemma, jag vill möblera om, fixa, greja, dona - jag behöver förändring!
För även om det är en enorm förändring för mitt psyke att faktiskt vara klar med gymnasiet, inte behöva säga "jag pluggar upp gymnasiet på komvux" när folk frågar vad jag gör, så är det ingen förändring alls i det vardagliga livet just nu. Jag gör mitt bästa: har skaffat gymkort och planerar in flertalet pass varje vecka, försöker lära känna nytt folk, hälsa på gamla känningar i andra städer, har en konsert inbokad, mm.
Men jag vill ha ännu mer förändring, ännu mer påtagligt att jag är klaaar och nu kan bli och vara precis vem jag vill!
Några förslag på vad man kan börja? Jag har liksom inget sommarlov att komma ikapp på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar