söndag, november 19, 2006

Helg!

Sorry, folk papekar min franvaro har pa blogger.com. Skont att man e saknad (mamma)! hoho.

Helgen har varit busy busy, men jag har anda inte gjort speciellt mkt vettigt tror jag? Fredagen var jag pa National History Museum med familjen, kollade dinosaurier o fotoutstallning o en massa uppstoppade djur (Giraff!! o elefant o blaval, osv. Maktigt stora djur!). Grymt mkt battre gjort an Sveriges naturhistoriska... ;)
Sen akte jag o fikade med Sanna som skulle jobba/orientera resten av helgen.
Motte upp Anna o skulle kopa biljetter till oss tva + Helena, Lara o Marie till "Thank you for Smoking" pa en £1-biograf. Nar vi kom fram sa visade det sig att det bara fanns tva biljetter kvar, sa vi tog dom. Kollade filmen, som var bra - skojig typ, och motte upp Helena, Lara o Marie sen. Tjotade lite, och sen drog jag och min ogon+huvudvark hem o sov gott.

Upp vid 11, skulle ga pa fler museer med Anna var det planerat, men allt var sa segt med tunnelbanebyggen osv. sa vi hann inte. Stannade i stan istallet o shoppade lite! Blev en vit manchesterkjol och svarta leggings for min del, o Anna kopte en tokfin troja o byxor (som jag eventueeellt ska sno av henne senare i livet, hoho!).
Chalmersspex klockan 16.00 i svenska kyrkan, Marble Arch. Riktigt riktigt roligt, angrar att jag inte kopte skivan med latarna faktiskt! Om det finns forestallningar kvar hemma, sa rekommenderas det att ga dit! "Casanova".
Efter det at vi thai-buffe, kokos-och-ananas-riset var himmelskt, och jag kom underfund med att jag bara gillade den vegetariska maten sa nu borjar jag aterigen fundera pa att bli veggie. :) Been there, done that liksom, hoho. Nyttigt!
Kopte var sin bok (Peter Robinson, min no1 forfattare just nu.) o satte oss med en Pepparmint-mocha pa Starbucks dar Helena motte oss. Tjotade bort resten av kvallen, traffade en himla trevlig kille som jag inte en kommer ihag vad han hette? Emanuel, Ama-nanting? yeye whatever. Han rekommenderade en club; "the Sin", som jag skrev om i forra inlagget :D himla otur att jag inte gick dit i torsdags... Men stallet finns ju kvar!

Idag ringde fastern (hon e i London nagra dar!) o vackte mig o undrade om en afternoon-tea-fika klockan 14 skulle passa, och det gjorde det! Mottes vid Harrods, gick o tog en fika som var tokigt god och maffig, man fick massa sma sota toast-ar, scones, sallad, bakelser, tea, chokladbitar, osv. upplagt pa ett kakfat! Riktigt teskedsgumman-style over det hela. Gott gotti gott gott.
Gick en svang till Harrods, som for ovrigt ar sjukt stort och har sjukt dyra priser! Vem gar till Harrods o koper en soffa for 50.000 - 60.000 nar det finns IKEA liksom? Hahaha. Eller en kula glass + vaffla for £9.50 (cirkus 130 sek). Galet! Men fint.

Hemma nu, skulle barnvakta for foraldrarna skulle kolla nya Bond-filmen. Som var fullbokad. Sa dom kom hem igen efter en timma :) Smidig barnvakting, jaaa, mera sant at folket!

Imorgon ska jag traffa fastern igen, ga pa Brittish museum, och sen pa kvallen ska Anna farga mitt har.

Tisdag kanske kanske kanske hoppas hoppas hoppas Emil kommer hit! Till pa torsdag :) Bara sadar, pratade om det nu pa msn, och han kunde och jag jobbar ju ganska bra tider, sa det funkar fint. Ska kolla med familjen bara, hehe. ;) Men usch va skoj det skulle vara, besok hemifran behovs nu!

Sa ar det fler som vill ta en julshoppingrunda pa Oxford Street istallet for kungsmassan och Nordstan, sa ar ni varmt valkomna :) Jag behover nog det ocksa faktiskt.

---
Dagens tanke:
jag har tankt sa mycket dumt den har helgen, Anna holl pa o bli tokig pa mig, sa jag ska skona er.
---

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar